Winkeliers voor 1975 euro opgelicht door Ab 24/7 Service

De onderstaande email ontvingen wij van een winkelier (moeder en zoon) die voor bijna 2000 euro is opgelicht, nadat hij via Google op ontstoppingsvrij.nl terecht kwam en besloot te bellen om een toilet in de winkel te ontstoppen.

Wij publiceren dergelijke ingestuurde ervaringen omdat wij wekelijks berichten ontvangen van gedupeerden die zijn opgelicht door malafide ontstoppingsbedrijven. Wij hopen dat er door het publiceren van dergelijke berichten meer bewustzijn ontstaat bij de consument en er kritischer wordt gekeken bij de selectie voor een ontstoppingsbedrijf.

Op onze website hebben wij een verzameling geplaatst van al deze verhalen.

Het verhaal van M.

Eerder vandaag heeft u gesproken met mijn moeder en tevens medevennoot van CD-Artline te Driebergen. Zoals u misschien al begrepen heeft: wij zijn er in gestonken en zijn uiteindelijk opgelicht voor maar liefst 1.974,96 euro.

Een monteur van Ab 24/7 Service (aldus zijn later ontvangen factuur en aldus de actieve KvK-code) kwam even na 13:00 uur om onze verstopte toilet te regelen, nadat ik rond 12:00 uur gebeld had naar het telefoonnummer 085-1103000.

Dit telefoonnummer stond op een website genaamd www.ontstoppingsvrij.nl en ik dacht toch echt positieve reviews te hebben gezien via Google, dus ik was van de veronderstelling dat het een gerenommeerd bedrijf was.

Deze Marokkaanse of Turkse meneer, welke claimde te werken voor de firma Van Driel, is pas rond 15:20 uur weer vertrokken en in die tussentijd is hij ook werkelijk bezig geweest met de WC-pot (zelfs losgehaald e.d.) en het raggen van de pijp.

Omdat onze winkel erg lang is (+/- 31 meter) zag hij duidelijk zijn kans schoon en pas nadat hij anderhalf uur bezig was, kwam hij naar voren met het verzoek om een handtekening en toen wij vroegen naar kosten kwam er ook uit dat hij maar liefst o.a. 89 euro materiaalkosten rekende per meter die door de pijpen ging.

Toegegeven, ik had mij niet verdiept in de normale tarieven voor klussen als deze en gemiddelde kosten voor materiaalverbruik. Wij hadden te maken met een verstopt toilet, dus wij konden niet zomaar switchen en potentieel 1 dag wachten op een volgende werkman.

Omdat de monteur volgens hem ruim 22 meter had geragd met de ontstoppingsveer en nog steeds geen resultaat had, gaf hij aan dat een collega van hem extra meters moest brengen om zo tot 30 meter te komen en dat de leiding helemaal geragd kon worden – tot aan de straat.

Rond dat moment was ik al zwaar aan het twijfelen, maar de tussenstand was dus al het bedrag dat ik later had gepind via een mobiele pinautomaat (ter info: storneren via de Rabobank bleek achteraf helaas niet meer mogelijk!) .

Om de klus te klaren moest ik dus doorzetten, anders hadden wij uiteindelijk niets. Hoe stom kon ik uiteindelijk zijn ☹

Hij gaf aan, dat hij moest wachten op zijn ‘collega’ omdat die de extra meters zou brengen om de klus te klaren. Hij zou dus even snel een broodje gaan halen in de tussentijd, aangezien hij even niets meer kon doen.

Dat was dus ook de reden voor het tussentijds betalen, want “hij wilde zijn materiaal niet achterlaten en dan bij een gesloten deur uit te komen na zijn lunch” – mede omdat ik al behoorlijk twijfelde over wat te doen. Dat waren letterlijk zijn woorden.


Nadat ik betaalde, vroeg ik hem om zijn spullen te laten staan tot na zijn lunch, zodat ik wel wist dat hij terug zou komen. Toen ik een klant even daarna ging helpen, heeft hij heel sneaky zijn spullen alsnog meegepakt en daarna zagen wij hem niet meer.

In de tussentijd, niet wetende dat hij reeds was gevlogen, was ik dus nog zoekende naar extra geld, om deze klus alsnog te betalen aan het eind. Achteraf is het duidelijk dat hij zijn exit koeltjes al had gepland.

Zijn factuur (bijlage), die binnenkwam via no-reply@streamersads.nl, claimt dat “de klant” niet verder zou willen gaan en dat er daarom geen garantie was en dat het daarom was beëindigd.

Dat strookt echter niet met het feit dat ik wilde dat hij zijn spullen zou laten staan (voor ronde twee… en een resultaat) totdat hij terug zou komen van de korte lunch. Dat is dus pertinent niet waar!

Mijn twijfel heb ik sinds het noemen van euro 1974,96 euro niet onder stoelen of banken had gestopt, maar ik heb het niet afgeblazen want ik hoopte stilletjes nog wel op resultaat. Het is nu duidelijk, dat dit nooit zijn doel was. Ook al deed hij allerlei dingen, die het deed voorkomen dat hij een gerenommeerde fixer was.

Hij ging tenslotte meerdere keren in het kruipgat, hij heeft in het begin ook een handpomp gebruikt (aangezien wij dachten dat het een easyfix was en dat dit ook snel resultaat zou opleveren). En ik zat op korte afstand van de keuken en het toilet en hoorde hem dus geruime tijd de ontstoppingsveer gebruiken.

Inmiddels heeft mijn moeder na de oplichting met de vriendelijke mensen van Ontstoppingsdienst.nl gebeld, waar zij is geinformeerd dat dit bij een vak bedrijf nooit meer dan een paar honderd euro hoeft te kosten.

Vreselijk is dit…echt waar!! Het geld heb ik van mijn privérekening gehaald (en naar de zakelijke rekening overgeboekt en van daaruit per pin overgemaakt met de mobiele pin en het is niet bepaald een vetpot voor mij persoonlijk en voor mijn branche.

Ik kan dit bedrag persoonlijk amper missen en ik hoop dat er dus nog iets aan gedaan kan worden en dat er misschien nog eens iets terugkomt. Deze man deed zich namelijk voor als iemand van een gevestigd bedrijf en rekent duidelijk veel te veel, wat ik ook herhaaldelijk tegen de -achteraf blijkende- oplichter vertelde. Daar had hij duidelijk geen boodschap aan en hij was uitermate koel en mijn persoonlijke vermoeden is dan ook dat hij dit al enige tijd doet.

Dit was het wel een beetje. Ik vind het ook sneu voor u en de firma Van Driel, want er is duidelijk sprake van identiteitsfraude en een tariefwoekeraar die uw branche ook schade berokkend en dat allemaal doordat ze azen op de onwetendheid en haastigheid van diens slachtoffers.

Stuur uw verhaal in

Bent u ook de dupe geweest van de oplichtingspraktijken van malafide loodgieters en ontstoppingsbedrijven? Neem dan contact met ons op en stuur uw verhaal in.

Middels het delen van uw ervaring kunt u andere behoeden voor deze ellende. Wij zorgen wij dat uw verhaal altijd anoniem wordt geplaatst.