Opgelicht door ontstoppingsdienst24.nl (OC 24/7)

De onderstaande email hebben wij ontvangen van iemand die is opgelicht door het malafide bedrijf achter ontstoppingsdienst24.nl (OC 24/7).

Wij publiceren deze email omdat wij wekelijks emails ontvangen van gedupeerden die zijn opgelicht door malafide ontstoppingsbedrijven die torenhoge bedragen rekenen voor amateuristisch broddelwerk.

Op onze website hebben wij een verzameling geplaatst van al deze verhalen.

Het verhaal van M.

Vanochtend heb ik met jullie service monteur gesproken over het feit dat wij opgelicht zijn door OC 24/7. Op jullie website waarschuwen jullie voor dit loodgietersbedrijf, omdat het een malafide bedrijf is. Helaas hebben wij dit niet gezien.

Op woensdag 3 februari heb ik OC 24/7 gebeld, omdat wij last van een verstopping hadden. Het water in de keuken liep moeilijk weg en als we de toilet doorspoelden, begon het te borrelen in de kleine wasbak op de toilet.

Mijn man had ‘s morgens gekeken of er iets in de afvoer van de keuken zat, maar dat was niet zo. Het water liep toen wel weer weg, maar later hadden we hetzelfde probleem. Vandaar dat we een ontstoppingsdienst gezocht hebben via Google en kwamen bij OC 24/7 met de website ontstoppingsdienst24.nl

Toen ik belde, zou ik terug gebeld worden door de planning en ze konden meteen dezelfde dag komen tussen 17.00 en 19.00 uur.

Toen de monteur kwam, heeft hij eerst mijn verhaal aangehoord en vervolgens een prijsopgave gegeven op zijn tablet, maar dat ging heel snel. Vond het alleen wel gek dat ze 40 Euro per meter vroegen voor het ontstoppen met een ketting machine. Ik dacht dat hij 30 Euro per meter vroeg, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik moest tekenen voor akkoord met de prijzen.

Ze kwamen overigens met een wit bestelbusje zonder naam van het bedrijf en de monteur droeg een zwarte Stanley trui met spijkerbroek. Op dat moment drong dit niet tot me door, maar achteraf vallen de details wel op.

Eerst keek de monteur of er een verstopping in de keuken zat, maar dat was niet zo. Toen gaf hij aan dat de verstopping in de toilet zat. Hij is gaan kijken in de kruipruimte en daar bleek water te stromen, wat ik overigens ook hoorde en zag.

De dop van de ontstopping was eraf gegaan. Volgens hem kwam dit, omdat er een verstopping zat en door de druk van het water wat niet meer weg kon, was deze eraf gegaan. Vervolgens is hij met de ketting machine gaan ontstoppen in de kruipruimte via de hoofdleiding.

Toen hij één kant ontstopt had, vroeg hij of hij ook de andere kant van de hoofdleiding moest ontstoppen. Omdat wij dachten dat dit goed was, zodat de we niet weer een ontstopping zouden krijgen, zijn wij hiermee akkoord gegaan.

Waarop hij blij zei ‘top’ en ging aan de slag. Echter heeft hij niets gezegd over het aantal meters wat erbij kwam. Na de ontstopping liep de toilet goed door en het water in de keuken liep goed weg. Ik moest de douche een half uur laten stromen, omdat volgens de monteur dit nodig was om het vuil dat aan de ketting was blijven hangen weg te spoelen.

Daarna hebben we gevraagd of hij in de garage de wasbak wilde nakijken, omdat wij daar ook een verstopping hadden. Dat heeft hij ook nog verholpen, was niet zoveel werk. Nadat hij de rekening opgemaakt had, bleek dat hij 19 meter had afgelegd, 1 meter zat bij de basisprijs voor het gebruik van die ketting machine in. Dit was 159.00 Euro. Uiteindelijk kwam het bedrag op 1393.00 Euro.

Dit moest meteen betaald worden.

Op dat moment was ik overdonderd en heb het bedrag betaald en hiervoor getekend helaas, maar achteraf zei mijn man dat dit echt belachelijk veel geld was. En toen bleek dat twee dagen later de verstopping nog niet opgelost was.

Weer liep het water in de keuken niet weg en het water in de toilet kwam omhoog en de wasbak begon weer te borrelen. Ook lekte er weer water in de kruipruimte. De ontstoppingsdop was er weer af.

Toen ik belde, werd mij verzekerd dat dit onder garantie viel en ze zouden binnen 48 uur komen. Na een uur niet terug gebeld te zijn, heb ik weer gebeld en aangegeven dat het spoed was, omdat er waterlekkage was. Ik zou binnen 48 uur gebeld worden, werd weer gezegd, maar ze zouden er spoed achter zetten.

Zaterdagochtend waren we nog steeds niet gebeld en toen heb ik weer gebeld. Toen kreeg ik te horen dat de klantenservice gesloten was en dat ik maandag meer zou horen. Toen ben ik vreselijk kwaad geworden en heb gezegd dat ik binnen 48 uur geholpen zou worden. Dat dit probleem niet kon wachten i.v.m. de lekkage en dat we bang waren dat er meer kapot zou gaan.

Ook heb ik gezegd dat ik vermoedde dat we opgelicht werden, omdat we bijna 1400 Euro betaald hadden en de eerste keer meteen dezelfde dag geholpen werden en nu ze het geld binnen hadden, we moesten wachten. Nee, maar dat was niet zo, ze waren geen oplichters.

Ze konden wel een afspraak maken voor maandag tussen 11:00 en 13.00 uur. Blij waren we niet, maar goed ze kwamen dan maandag. Er is ook maandag een monteur geweest. Nu een andere die alleen garantie gevallen deed. Hij heeft ook met de ketting machine de toilet ontstopt, maar nu via de toilet zelf. Hij gaf aan dat hij dit niet via de kruipruimte deed i.v.m. de luchtvochtigheid.

Maar goed. Uiteindelijk is de verstopping voor zover wij weten opgelost en heb ik die maandag niets hoeven betalen. Echter achteraf waren we er nogal ziek van dat de ontstopping ons bijna 1400.00 Euro gekost had. Daarom wilde ik het bedrijf aanschrijven hierover, zodat ik zwart op wit mijn klacht kon indienen.

Maar wat blijkt, er is geen adres, alleen een telefoonnummer. Toen ik het telefoonnummer naar adres zocht, kwam ik uit bij een ander bedrijf in Dordrecht met een ander telefoonnummer. Het emailadres waarmee de factuur gestuurd was, was [email protected]

Op de factuur zelf stonden ook geen contactgegevens, behalve een BTW nummer wat staat op naam van Ohaali met een adres in Almere. Toen we gingen googlen of we meer informatie konden vinden over dit bedrijf, kwamen we op jullie website terecht en zagen dat jullie waarschuwen voor OC 24/7 en dat dit zelfs bij het tv programma opgelicht geweest was.

Toen voelden wij ons helemaal opgelicht.

We zijn gelukkig rechtsbijstand verzekerd, maar onze zaak is niet echt sterk. Het probleem is dat ik getekend heb voor de offerte en voor de betaling van de factuur zonder protest.

Dom natuurlijk maar ik ben gewoon misleid door de “vriendelijke”monteur die een half uur niet rekende en de werkzaamheden in de garage ook niet mee rekende. Op de factuur staat dat ik akkoord ben gegaan met de werkzaamheden die gedaan zijn enzovoort.

Dus op dit moment kan de advocaat niet veel doen. Zij gaf aan dat het enige dat we nog kunnen doen, is een andere betrouwbare ontstoppingsdienst te vinden die voor ons onze factuur wil en kan betwisten. Dan kan zij kijken of zij daarmee OC 24/7 kan aanschrijven en dan kijken hoe ze reageren

Ik heb met een van jullie service monteurs gesproken en hij gaf aan dat jullie dit graag voor ons willen doen.

Hij vroeg of ons verhaal door jullie anoniem op facebook gezet mocht worden en uiteraard vinden wij dit goed. We hopen dat we kunnen helpen voorkomen dat OC 24/7 nog mensen gaat oplichten met zulke hoge bedragen.

Stuur uw verhaal in

Bent u ook de dupe geweest van de oplichtingspraktijken van malafide loodgieters en ontstoppingsbedrijven? Neem dan contact met ons op en stuur uw verhaal in.

Middels het delen van uw ervaring kunt u andere behoeden voor deze ellende. Wij zorgen wij dat uw verhaal altijd anoniem wordt geplaatst.